113 godina SIXT-a. 113 godina tradicije.

Izjava o pristupačnosti

Izjava o pristupačnosti

lipanj 2025.

U nastavku, mi, A-ANTICUS d.o.o., nositelj franšize rent-a car za Republiku Hrvatsku (u daljnjem tekstu "SIXT" ili "mi"), obavještavamo vas o tome kako provodimo primjenjive zakonske zahtjeve za pristupačnost naše ponude usluga.

1. Pravna osnova za obveze informiranja

Ovaj pregled uključuje sljedeće obveze informiranja iz Direktive (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (u daljnjem tekstu "EAA") i Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga- NN 89/2025 (u daljnjem tekstu „Zakon“)

- članak 13. stavak 2. EAA u vezi s Prilogom V. EAA;

- članak 4. stavak 1. točka 3. EAA u vezi s Prilogom I. odjeljkom III. stavak 2. točkom (b) EAA;

- članak 4 stavak 3. EAA Prilog I odjeljak IV (g) EAA;

-Prilog V. Zakona

2. Pristupačnost SIXT-ovih usluga e-trgovine

a. Opći opis i objašnjenje usluga i informacije o tome kako usluge funkcioniraju

Nudimo funkciju rezervacije za razne usluge mobilnosti putem naše web stranice i povezane SIXT aplikacije. Korištenjem web stranice možete saznati više o sljedećim uslugama mobilnosti i rezervirati ih:

- Najam automobila: Najam automobila i kamiona uz prethodnu rezervaciju putem web stranice.

Ovisno o usluzi mobilnosti, funkcija rezervacije omogućuje vam odabir željenog automobila ili određene klase vozila. Nakon odabira i provjere odabranih opcija, možete unijeti svoje osobne podatke (ime, adresu, adresu e-pošte, podatke o vozačkoj dozvoli) i odabrati željeni način plaćanja tijekom postupka rezervacije. Nakon provjere podataka, plaćanje se obrađuje putem šifrirane veze. Potvrdu rezervacije primit ćete putem navedene adrese e-pošte ili u odgovarajućem području vašeg korisničkog računa na web stranici.

Osim toga, funkcija rezervacije na web stranici omogućuje vam i upravljanje rezervacijama. Rezervacije se tamo mogu pregledavati, mijenjati ili otkazivati ovisno o važećim uvjetima i odredbama.

b. Opis usklađenosti s pristupačnošću usluga

Prilikom izrade pristupačnosti usluga orijentirali smo se na zakonske zahtjeve prema EAA i Zakona. Kao osnova poslužili su i EN 301 549 kao europski usklađeni standard i najnovija verzija Smjernica za pristupačnost web sadržaja W3C-a (u daljnjem tekstu "WCAG") na koje se upućuje u ovom standardu. Uzimajući u obzir razine sukladnosti A i AA WCAG-a, poduzeli smo niz mjera kako bismo osigurali pristupačnost.

EN 301 549 i WCAG kategoriziraju zahtjeve pristupačnosti prema četiri kriterija: (aa.) uočljivost, (bb.) operabilnost, (cc.) razumljivost i (dd.) robusnost. U nastavku navodimo specifične provedbene mjere unutar ova četiri područja zahtjeva:

aa. Princip percepcije (br. 1 WCAG)

Informacije i komponente korisničkog sučelja moraju biti prezentabilne korisnicima na načine koje mogu percipirati. Ove zahtjeve implementirali smo sljedećim mjerama:

- Poboljšani kontrast boja: Prilagodili smo boje na našoj web stranici (svi proizvodi osim Ride) kako bismo osigurali bolju čitljivost. To je posebno korisno za korisnike s oštećenjem vida.

bb. Princip operativnosti (br. 2 WCAG)

Komponente korisničkog sučelja i navigacija moraju biti operabilne. Ove smo zahtjeve implementirali sljedećim mjerama:

- Poboljšana upotrebljivost putem tipkovnice: Olakšali smo navigaciju našom web-stranicom pomoću tipkovnice dodjeljivanjem valjanih uloga i potrebnih ARIA atributa interaktivnim elementima, poboljšavajući navigaciju tipkama Tab i Focus u raznim koracima rezervacije.

- Revidirana HTML struktura: Dodali smo semantičke HTML elemente kao što su ul, li, input i button kako bismo bolje podržali korisnike koji se oslanjaju na tehnička pomagala. Osim toga, elementi zaglavlja na stranici (kao što su H1, H2 itd.) preuređeni su kako bi se održao logičan redoslijed.

- Poboljšana veličina dodirne mete Sixt aplikacije: Povećali smo veličinu dodirne mete za sve komponente korisničkog sučelja na najmanje 44x44 piksela. Ova promjena osigurava da korisnici mogu lako komunicirati s gumbima i drugim dodirnim elementima, smanjujući vjerojatnost slučajnih dodira i poboljšavajući cjelokupno korisničko iskustvo.

cc. Princip razumljivosti (br. 3 WCAG)

Informacije i rad korisničkog sučelja moraju biti razumljivi. Ove zahtjeve implementirali smo sljedećim mjerama:

- Ispravljeni opisi slika: Ispravili smo nedostajuće ili netočne opise za slike. To znači da će korisnici dobiti više informacija o slikama čak i ako ih ne mogu vidjeti.

- Poboljšani tekstovi objašnjenja za interaktivne elemente: Osigurali smo da su tekstovi objašnjenja za interaktivne funkcije poput vrtuljaka puno jasniji i lakši za razumijevanje. To korisnicima olakšava da znaju koje radnje mogu izvršiti, poput reprodukcije ili pauziranja prezentacije.

dd. Princip robustnosti (br. 4 WCAG)

Maksimalno povećajte kompatibilnost sa sadašnjim i budućim korisničkim agentima, uključujući pomoćne tehnologije. Ove zahtjeve implementirali smo sljedećim mjerama:

- Poboljšana kompatibilnost čitača teksta u govor: Dodali smo oznake (npr. alt atribute) i opise elementima kako bismo osigurali da ih čitači teksta u govor mogu opisati korisnicima koji se oslanjaju na audio opise.

3. Pristupačnost SIXT-ovih elektroničkih komunikacijskih usluga

Kako bi se osigurala dostupnost za sve korisnike, SIXT nudi više kontaktnih kanala prilagođenih raznim potrebama. Korisnici nas mogu kontaktirati telefonom, što podržava osobe s oštećenjem vida koje možda preferiraju verbalnu komunikaciju u odnosu na tekstualne formate. Za one koji su gluhi ili nagluhi, pisana podrška dostupna je putem našeg kontakta e-poštom i opcija chata uživo na web stranici. Naša mobilna aplikacija također pruža integrirane značajke podrške i optimizirana je za čitače zaslona, omogućujući korisnicima pristup pomoći izravno sa svojih uređaja. Osim toga, korisnici mogu koristiti kanale društvenih medija za upite, nudeći još jednu pristupačnu metodu komunikacije temeljenu na tekstu. Ove različite opcije osiguravaju da korisnici mogu odabrati metodu kontakta koja najbolje odgovara njihovim potrebama i preferencijama pristupačnosti.

Interni centar za prijavu pristupačnosti u Sixtu

Ako imate bilo kakvih pitanja ili prijedloga u vezi s pristupačnošću naših usluga, slobodno nas kontaktirajte u bilo kojem trenutku na naš interni centar za prijavu pristupačnosti. Slobodno nas kontaktirajte na reservations@sixt.hr.